Wednesday, May 13, 2009

Ya Allah.............(^_^)

false EN-US X-NONE AR-SA MicrosoftInternetExplorer4

Subhanallah..Alhamdulillah..Astaghfirullah..Allahuakbar

Segala puji bagi Allah Yang Maha Esa Maha Kuasa,

Ya Allah..

Kau tenangkanlah hati ini,

janganlah Engkau bolak balikkan ia setelah Engkau berikan hidayah,

sesungguhnya tiada yang lebih berharga di dunia ini

melainkan nur imanMu..

Ya Allah..

bantulah aku untuk aku sentiasa mengingatiMu,

bantulah aku untuk aku sentiasa mensyukuriMu,

bantulah aku untuk aku memperbaiki amalanku,

pimpinlah diri yang lemah ini,

serta bantulah aku untuk menanamkan keyakinan di hati ini,

agar sentiasa menjadikan Engkau sebagai Pelindung dan wakil bagiku,

di setiap masa, di setiap keadaan,

agar diri sentiasa terpimpin demi mencari redhaMu,

bagi setiap perkara yang kulakukan dalam kehidupan yang sementara ini..

Ya Allah..

Engkaulah tempat aku bermohon,

tempat untuk aku mengadu segala-galaNya,

tempat untuk aku berserah,

tempat untuk aku berharap,

tiada yang lain bagiku,

cukuplah Allah sebagai Pelindung & Engkaulah sebaik-baik Pelindung..

Ya Allah..

tempatkanlah aku bersama hamba-hambaMu yang taat,

peliharalah hati ini agar sentiasa tenang dalam apa jua keadaan,

jauhkan aku dari tergolong dalam golongan orang2 yang berputus asa,

jadikanlah aku hambaMu yang syukur lagi redha,

padaMu aku berserah, padaMu aku berharap,

Tuhan Yang Mencipta dan yang menentukan setiap sesuatu,

aku percaya setiap sesuatu pasti tiada yang sia-sia,

semua kan ada hikmahnya,

sesungguhnya kepadaMu kembalinya segala urusan,

dan sesungguhnya kepadaMu jua tempat aku 'kan kembali,

Ya Hayyum Ya Qayyum...

No comments: