Wednesday, February 18, 2009

-sahabatku-

Alangkah indahnya.....

Jika hati-hati kita dapat merasai kasih sayang dan ukhuwwah

Mengisi setiap nafas yang terhembus dengan mengingatiNya...

Alangkah indahnya...

Jika kata-katamu mengingatkan aku

Kata-kataku mangingatkanmu

Lalu jadilah kita umpama batu-bata saling memerlukan untuk membina bangunan yang kukuh

Tapi...

Betul juga kata sahabat...

Iman itu bukan angan-angan

Tetapi perlu dibuktikan dengan amalan...

Sahabatku

Hati ini sedih

Masih tidak mampu memberi rasa hati

Mungkin kerana hati ini keras

Mungkin kerana hati ini gelap

Mungkin kerana hati ini terhijab

Dan amat sedih jika hati ini mati

Maafkanlah kelemahan diri ini........

Sahabatku

Hati yang keras ini masih perlu di gilap

Perlu banyak dididik

Untuk menyentuh hati

Untuk menjernihkan hati

Untuk menghidupkan hati

Semoga Allah membuka jalan dan mempermudahkan perjalanan ini

Meredhai setiap langkah yang terhayun

Kerana perjalanan ini masih panjang dan berliku-liku....

Sahabatku

Jika hari ini aku terlalu gembira

Sedarkanlah aku dengan amaran-amaran Allah...

Jika ku bersedih tanpa kata

Pujuklah aku dengan tarbiah Pencipta

Jika ku lemah tak berdaya

Ingatkan aku dengan kehebatan syurga...

Jika antara kita ada tembok yang memisahkan

Ajaklah aku meleraikannya segera

Jika pernah hatimu terluka

Luahkanlah agar aku berubah..

Dan jika esok ku lena tanpa terjaga

Iringilah lenaku dengan kalungan doa...

Berjanjilah sahabatku

Ukhuwah kita untuk selamanya....


No comments: